Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2010

Μας έχουν κάνει Τεχνικούς

Διαβάσαμε στο {το link}

18/1/2010

«Μας έχουν κάνει τεχνικούς»
Την εγκατάσταση του λογισμικού στους φορητούς υπολογιστές των μαθητών της Α’ Γυμνασίου καλούνται να διεκπεραιώσουν οι καθηγητές Πληροφορικής.

Σε τεχνικούς ηλεκτρονικών υπολογιστών έχουν μετατραπεί, ουσιαστικά, οι καθηγητές Πληροφορικής στα σχολεία, καθώς καλούνται με έμμεσο τρόπο να παρέχουν υπηρεσίες, όπως η διαχείριση και υποστήριξη λογισμικών, που δεν εμπίπτουν στα καθήκοντά τους.


Συγκεκριμένα, οι καθηγητές Πληροφορικής υποστηρίζουν ότι τους αναθέτουν πρόσθετα καθήκοντα, χωρίς να υπάρχουν σχετικές αποφάσεις του υπουργείου, με αποτέλεσμα να μην επιτελούν απερίσπαστοι το εκπαιδευτικό - παιδαγωγικό τους ρόλο.

Η πρώτη πρόσθετη εργασία που καλούνται να κάνουν είναι η εγκατάσταση λογισμικού του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου στους φορητούς Η/Υ των μαθητών της Α’ Γυμνασίου, οι οποίοι υπολογίζονται σε 120.000. Υπενθυμίζεται ότι για την αγορά των συγκεκριμένων υπολογιστών είχαν δοθεί ειδικά κουπόνια σε κάθε μαθητή, αξίας 450 ευρώ, από πόρους του ΕΣΠΑ.

Οπως ανέφερε στο «Εθνος» ο πρόεδρος της Ενωσης Πληροφορικών Ελλάδας (ΕΠΕ), Δημήτρης Τσίγκος, τα λογισμικά του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου θα έπρεπε να έχουν εγκατασταθεί από τις εταιρείες που προμήθευσαν τους Η/Υ. «Γενικότερα έχει επικρατήσει η νοοτροπία ότι οι καθηγητές πληροφορικής θα πρέπει να ασχολούνται -εκτός από τη διδασκαλία- με ό,τι εργασίες αφορούν τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές».

Ηθικό ζήτημα
Ο πρώην πρόεδρος της ΕΠΕ, Νεκτάριος Μουμουτζής, αναφέρει από την πλευρά του ότι δεν είναι μόνο το ζήτημα της απασχόλησης επιπλέον ωρών. «Προκύπτει και ηθικό ζήτημα, καθώς καλούμαστε να κάνουμε εργασίες για τις οποίες έχουν πληρωθεί άλλοι».

Το άλλο θέμα, για το οποίο διαμαρτύρονται οι καθηγητές Πληροφορικής, αφορά την εγκατάσταση και λειτουργία του λογισμικού γραμματειακής υποστήριξης «e-school», το οποίο καταγράφει ηλεκτρονικά οποιαδήποτε δραστηριότητα γίνεται μέσα στο σχολείο, από τις ωριαίες απουσίες των μαθητών έως τις βαθμολογίες τους. «Οι καθηγητές σε κάθε περίπτωση έχουν τη βούληση να βοηθήσουν.

Ωστόσο, δεν είναι σωστό και σίγουρα είναι εκτός των καθηκόντων μας να καλούμαστε να κάνουμε εξωδιδακτικές εργασίες για τις οποίες έχουν την ευθύνη οι εταιρείες που παρέδωσαν το πληροφοριακό σύστημα», υπογραμμίζει ο κ. Τσίγκος. Μάλιστα προσθέτει ότι το υπουργείο Παιδείας δυσκολεύεται να αντιληφθεί τη διάκριση μεταξύ του εκπαιδευτικού πληροφορικού και του προσωπικού υποστήριξης συστημάτων.

Related Posts with Thumbnails